Loading...

تلفن تماس

  

  22720388  021     

 22964948 021  

telegram: @modnegar   

info@arayeshimakeup.ir   

  

 

آمار

  • تعداد کالا: 445
  • بازدید امروز: 32
  • بازدید دیروز: 1400
  • بازدید کل: 4790303

تاثیرتغذیه برسلامت مو

خواص خوراکی ها دررشد موها

تاثیرتغذیه برسلامت مو

تغذيه مناسب میتواند به شما موهایی سالم، درخشان و زیبا بدهد و موجب رشد بیشتر و بهتر موهای شما گردد. موهای شما نیز مانند سایر اندامهایتان با رژيم غذايی مناسب بهتر رشد کرده و سالمتر می مانند.

 

نوشیدن آب کافی و سلامت مو

نوشیدن آب کافی (نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز) در سلامت موها نقش مهمی را بازی می کند و موجب میشودموهایتان درخشنده و نرمتر شوند. تعادل دائم میزان آب بدن در سلامت موها بسیار موثر است این تعادل زمانی بدست می آید که شما به مقدار کافی آب بنوشید بنابراین تنها وقتی که احساس تشنگی کردید نوشیدن آب برای بدن شما کافی نمی باشد سعی کنید ترجیحا" روزانه 1 لیتر تا 1.5 لیتر آب بنوشید.

 

مواد معدنی لازم در تغذیه برای رشد مو و منابع آنان

مواد معدنی مانند آهن، روی و مس در رساندن مواد غذایی و اکسیژن و کارکرد سلولها بسیار مهم می باشند املاح معدنی موجب رشد موها می گردند.

آهن

آهن  لازم برای رشد موها را می توان در منابع غذایی مانند سبزیجات سبز رنگ( اسفناج، بروکلی و ...) دانه ها، مغزه ها (کنجد ، گردو و ....) و گوشت قرمز یافت.

روی

روی مورد نیاز برای رشد موها را می توان در منابع غذایی ای مانند گوشت قرمز و ماهی یافت.

مس 

مس مورد نیاز برای رشد موها را می توان در منابع غذایی ای مانند جگر، سبزیجات، دانه ها و مغزه ها یافت.

 

نقش پروتئین ها در رشد مو و پیشگیری از موخوره

قسمت عظیمی از موی شما از پروتئین ها تشکیل شده است اگر غذای شما به اندازه کافی دارای پروتئین نباشد موجب باریک شدن موها و رشد کم موهای شما خواهد شد.

پروتئین لازم برای رشد موها و کلفت شدن آنها را می توان در منابع غذایی ای مانند تخم مرغ، ماهی، حبوبات، فرآورده های سویا و ماست یافت.

علاوه بر آن سویا حاوی فيتواستروژن ها، استروژن های گياهی می باشد که به سلامت موها کمک می کند. نوشیدن شیر سويا نیز برای سلامت موها بسیار مفید می باشد

فروشگاه اینترنتی مکاپ در راستای تندرستی نکات اساسی را به شما توصعه می کند



نظرات

    ارسال نظر